Novinky
    Dne 19. 5. 2004 odpadají cvičení v 10:30, 14:15 a 16:00 na učebně
    E320.
    
    
      Náplň předmětu
      Technologie související s programovacím jazykem Java se stávají 
      jedním z pilířů tvorby aplikací určených pro Internet. 
      Máte-li zájem takové aplikace vytvářet, měli byste se seznámit jak 
      s programovacím jazykem Java, tak i se základním aplikačním programovým 
      rozhraním (API).
      
        - Architektura platformy Java
 Virtuální stroj, bytecode, vztak k operačnímu systému a hardware 
         počítače.
         Vytváření a spouštění programu.
- Základní datové typy a syntaktické konstrukce
 Standardní datové typy a operátory.
          Možnosti řízení toku programu.
          Komentáře.
- Objektové rysy jazyka
 Způsob definice třídy, rozhraní, dědičnost, implementace rozhraní. 
          Třídní a instanční položky třídy. 
          Polymorfismus.
- Životní cyklus objektu
 Vytváření instancí tříd, operátor new, konstruktor.
          Kopírování objektů.
          Garbage collector.
- Hierarchizace tříd a rozhraní
 Pojem balík (package).
          Používání standardních a vytváření vlastních balíků.
          Specifikace přístupových práv k datovým typům a jejich
          položkám.
- Výjimky
 Výjimky, jejich defininování, zachycování a vyvolávání. 
          Hierarchie výjimek.
- Třídy sloužící pro zhlukování objektů
 Rozhraní Collection a hierarchie tříd toto rozhraní
          implementujících.
          Návrhový vzor iterátor a rozhraní Iterator.
- Třídy pro práci se vstupními a výstupními daty
 Hierarchie tříd vycházejici z tříd InputStream,
          OutputStream, Reader a Writer.
          Principy serializace a externalizace.
- Zpracování událostí
 Modely Observer-Observable a
          EventObject-EventListener.
- Vnitřní třídy
 Vnitřní a anonymní třída.
          Způsob definice a typické aplikace.
- Grafické uživatelské rozhraní
 Tvorba grafického uživatelského rozhraní. 
          Standardy AWT a Swing. 
          Rozložení komponent okna, zpracování událostí generovaných 
          jednotlivými komponentami.
Materiály použité na přednáškách
       Poslední aktualizace: 17.5.2004
      
      
      Hodnocení
      Celkem lze v rámci předmětu 
Úvod do programování a 
      
Java technologie získat celkem 100 bodů v následujích
      oblastech:
      
        - 40 bodů za splnění 6-ti úloh
        (minimálně 21 bodů),
        
- 60 bodů u zkoušky (minimálně 30 bodů),
      
       Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba získat předepsaný 
       minimální počet bodů pro každou oblast.
      
Zkouška
 
      
      Zkouška probíhá písemnou formou. Celkem se skládá ze 6 příkladů,
      za které je možné získat 60 bodů. Na vypracování příkladů je 
      k dispozici 90 minut. 
      
    
      Výsledky se objeví v Katisu, jakmile budou písemky opraveny.
      Možnost prohlédnout si opravené písemky a nechat si zapsat zkoušku
      do indexu budou mít studenti vždy následující týden v pondělí 
      v 10:45 na NK319. Tj. studenti, kteří absolvují zkoušku 24.5. se
      mohou na výsledky podívat 31.5., studenti, kteří absolvují zkoušku
      31.5, se na výsledky mohou podívat 7.6. atd.
      
      Upozornění: Prohlížení písemek a zápisy do indexu budou možné 
      jen výše uvedených termínech.
      
Odkazy
      Na Internetu lze najít nespočet odkazů souvisejících s
      technologiemi založenými na programovacím jazyce Java.
      
        - 
          Základní zdrojem informací jsou stránky poskytované tvůrcem
          programovacího jazyka Java, 
          firmou Sun Microsystem.
        
- 
          Součástí těchto stránek je i hezky zpracovaný tutoriál
          tutoriál.
        
- 
          Během vytváření vlastních programů se těžko obejdete bez
          základní dokumentace.
      
      
Příklady
      Následující archívy obsahují příklady demonstrující možností
      použití jednotlivých vlastností jazyka nebo jeho standardních knihoven.
      
      Výše uvedené příklady můžete získat ve formě jediného souboru 
      
examples.jar.
    
Zajímavé odkazy
    Collections
    Kapitola věnovaná problatice objektů sloužících ke shlukování
    dalších objektů.